Thursday, April 19, 2012

leaving facebook

hello,assalamualaikum semua.
i just wana tell you tht,im not using facebook any more.yess,im leaving facebook now.
want to know why??um well,actually,i dont have any strong reasons to sayy. but what can i tell you is
actually,facebook is kind of boring for me.
yeahh,day after day,i felt facebook tht they are trying to adjust or we can say it as modified.
yeap, FB now,lovesss to super-MODIFIED .
do you ever know bout, TIMELINE??
yess,actually tht is strongess reason tht i had.
idk y am i really hate timeline!i also dont know y errr who is the creator of FB?? cant remember his name.
emm mark zukenberg isnt it?em whtever lah kan.
yess,idk y Mark creates timeline in facebook.for me timeline is sucks.
and facebook,getting complicated!kan kan??
so i guess,thts why lah i close my account. :)

Thursday, March 1, 2012

sayang,saya mintak maaf sangt sangt.saya tahu saya dah buat awak terluka.bnyk sangat terluka.
saya betul2 tak tahu kenapa saya mesti ingt dia lagi.sebenarnya,saya nk cakap kat awak yg,saya tak boleh mencintai awak lebih mcm mne saya mencintai dia.hati saya cukup keras sekarang untuk menyayangi seseorang.sebabb pengalaman dan sejarah silau saya cukup perit untuk dilupakan.dan sejarah itu lah,kini saya betul2 susah nk jatuh cinta,susah nk sayangi,susah nk terima sesiapa di dalam hidup saya.saya tahu,status FB sy bnyk buat awak sakit hati.buat awak terluka yang amat sangt.tapii,sy tak mampu nk hide benda tu semua sayang.saya seorang wanita.gadisss biasa yang punya perasaan.tak mampu nk move on dgn benda2 mcm tu.saya harap awak fhm sy.lg satu,saya nak awak tahu jgk,kenangan saya dengan dia terlalu bnyk sehinggakan saya tak boleh nk lupekan dia.saya harap awak fahmmmmm sangt sangt.

sebab tuu,sebelum kita bersama,saya pernah cakap ngn awak kann,fikir betul2 sebelum buat sesuatu keputusan.fikir dahulu sebelum awak nak saya jd gf awak.tp awak cakp apa??takpee kan?awak cakap awak tak kisah semua tu kan?noww,bila dah jadi mcm ni,awak tetiba nk melenting.memanglarrr,awak ni bf saya,tppppp..hurm.

lg satu,saya takutt sangt sangt,bila awak marah saya.awak jgn lah marah marah saya mcm tu,jgn lah ckp tegas sngt.saya takuttt awak tahu takkk.saya ni sensitif,saya tak boleh kene marah.nnt saya sayuuuuu nak mampuss!tak boleh ke awak ckap baik2 ngn saya,tanya saya elok2,knp sy buat status mcm tu?saya boleh explain kalau awak nakkk,tp saya takut,awak tak mampu nk dengar penjelasan saya.hmm. dahlah awak.saya ni mmg tak gune kann.im useless.

saya tak bersyukur pada tuhann.saya tak bersyukur yang tuhan dah kurniakan awak pada saya.saya tak reti nk hargai awak.saya kadang2 abaikan awak,bukan kdg2 dah.tapi selalu kann. saya tak mampu nk jmpe awak lepas perkara ni berlaku.saya maluuuu ngn awak.saya malu ngn awak sbb sy tak menyayangi awak.saya mcm terpaksa.

awak,sekali lagi saya mintak maaf.tolong maafkan saya.ya allah,tolonglah lembutkan hati syaiful akmal ku ya Allah.aku telah melukainya ya allah. :'(

Friday, February 17, 2012

naik gila sebentar

 
haiii :DDD ,assalamualaikum, tak jawab dosa,tanak jawab lantak kau lerr.ahaks! :*

hokay hokayy,err,todayyy's friday wth a lovely sunshine jz like bammm! tebakaar bai muka aku. haha.jz baru blk dari test microeconomics.and for those yg dont even know wht is eco means,err it's a part of my course subjt lah kan.ok lepas je blk dr test,i got nothing to do,n juz snap a few pichaa! and fomme it was awesome.ahaks.

 so people!jz enjoy looking my picha! yah!


heyyy,apa tgk tgk haa.usha cincin saya lettew.hehek.hot kann?? 



(eww,perasan lebih)

hek eleyyy,sy tahu im so annoying kan kann!hehhee. (tahu takpe)
eleyy,mcm saya heran.(eee,apahal minah ni!!)

ok2,jz be nice wth me kayy.hello im miwa noor.saya tak hot,tak kaya.cume biasa2 jee. (oh,hehe.ingtkan sombong orgnye.)

eh takdelahh,saje je bg gimik tk jadi je td.hehehe (mmg tak menjadi pun.menyampah! :D)


                                                                      





hehehhe.ok2,sory morry naik lorry ok.ngee, (ehh,apahal gigi bersepai uh??)



urmm,jgn lah ckp mcm tuu.sedih lah mcm nii.aiyaa.(alaalalaaah,ok2,sorry morry naik lorry ok.sy blnja coklat nk??)






betul ke ni??haa jgn tipuu,nnt sy merajuk lagi kanng!heheh.yeyyy!!!(ehh tak malunyee!)

ehehheeiii.jgn lah ckp mcm tuu.sy gurau jee. :D (i ok je,i blnja u cupcake,tp u bayar bolehh?hehehhe)
eh,hahah.tah papelah awk ni.tarik hidung kang baru tahu! (ala alaaa,sweet pulak dy nii) :)

(nahhh,ni cupcake dy,amik lah.khas untuk awak. :) suke??)

aww,thank you awak!!sayang awk.kiss sikit bolehh??ok bye.salam perkenalann.




haaaddoii.penat aku. ini jelah yg aku dpt uplodkan,tuliskan ayat2 awesome *ok walaupun aku tahu ia mmg tak awesome langsung tp ada aku kisah?? hahha.

motif dy pon aku tak tahuu.tp cumee sesaja jee.khas untk tatapann mereka yg sudi nk tgk jelah kann.plus kpd yg mcm naik menyampah tuu.sy mintk maaf lah ok. takde niat pon nk buat siapa2 rasa termenyampah dekat saya ke o wateverr. is jz tht i buat je apa yg i nk buat.andd kalau rasa tak suke boleh terus unfollow saya k.

so peoplee,just be nice wth me,and i will be nice wth you.so assalamualaikum,tak jawab dosa.tanak jawab lantak kau lerrr.
kubur lain lain kann,dosa pun tanggung sendirii.ahahahakahaks puih !





 

Sunday, February 12, 2012

macam mana tudung saya.awak.kami.mereka?

Semua orang ada cara mereka tersendiri untung bertudung kan?so adakah cara bertudung i sama dengn awak atau mereka??
haa nk dijadikan cerita,kat malaysia sekarang ni,mmg tengah bnyk gila kan style/fesyen bertudung yg ramai girl cube.ada yg style ala kampung lah,yg ala hana tajima lah,ala yuna lah or ala ala-ala. (ahaks)  : P
so!tk kisah lah apa setailll pong yg korg cube 'stand' kan janji bertutup.plus,mmg islam gariskan kita untuk bertudung pun kan.tp pernah tak hampa semua pikiaq(kedah sat) cara bertudung lagu mana yg islam gariskan?? haaa,itu point dy sbenanya.
so now!i ada usha satu tips pakai tudung dengan betul ataupun cara menutup aurat yg reallllllllllly islam highlight kan.



(mmg budak hot takan pakai mcm nilah kann)

but,who cares!for those yg really2 nk change their life into supermuslimah sejati.korg boleh lah pakai mcm ni.infact,i sendiri pon,masih belajar on how to a good muslims.myb who knows kan,tetiba one day,kengkawan sume jumpe aku dalam 10 tahun lg aku dah bertutup litup mcm ni ke kan?(ahaks) :D pastu nampk aku dok jejalan ngn abe janggut panjang berturban bagai en mcm ustadz( suami aku lettew) and anak berderet-deret mcm aku ni babysitter plak(anak aku lah kot*wow!ramainye!) hahhahahahhahahahahahhaa.
so frenggsss.jangan tekojuit lah kannn.fehh!sumpah lawak.

tp apa apa pon,itu semua hanya satu kemungkinan.aku pon tk tolak kalau aku ditakdirkan jadi mcm tu.*tp seriusly aku tanak lah! cume apa yg aku cube try to fixed back my appearance is my nawaitu on to-be-a-good-suppermuslimah sejati!

bak kata orang lah kan.sikit-sikit lama-lama jadi bukit.so aku cube belajar n modified sikit cara aku berhijab to be a real hijabis muslims. :) :D


                                                       
                                                           ni pensyen selendang lakk (2008-2011)

ni pesyen terbaru aku dengan tudung bawal (2012- ?)

in conclusion,jadilah insan yang lebih baik dari semalam dan aku pun masih perbaiki diri aku juga.

"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Surah Al-Ahzab : Ayat 59)[4]

Saturday, February 11, 2012

the story of life

Sometimes people come into your life and you know right away that they were meant to be there, to serve some sort of purpose, teach you a lesson, or to help you figure out who you are or who you want to become. You never know who these people may be (possibly your roommate,neighbor, coworker, longlost friend, lover, or even a complete stranger) but when you lock eyes with them, you know at that very moment that they will affect your life in some profound way.
And sometimes things happen to you that may seem horrible, painful, and unfair at first, but in reflection you find that without overcoming those obstacles you would have never realized your potential, strength, willpower, or heart.
Everything happens for a reason. Nothing happens by chance or by means of luck. Illness, injury, love, lost moments of true greatness, and sheer stupidity all occur to test the limits of your soul. Without these small tests, whatever they may be, life would be like a smoothly paved, straight, flat road to nowhere. It would be safe and comfortable, but dull and utterly pointless.
The people you meet who affect your life, and the success and downfalls you experience help to create who you become. Even the bad experiences can be learned from. In fact, they are probably the most poignant and important ones. If someone hurts you, betrays you, or breaks your heart, forgive them, for they have helped you learn about trust and the importance of being cautious when you open your heart. If someone loves you, love them back unconditionally, not only because they love you, but because in a way, they are teaching you to love and how to open your heart and eyes to things.
Make every day count!!! Appreciate every moment and take from those moments everything that you possibly can for you may never be able to experience it again. Talk to people that you have never talked to before,and actually listen. Let yourself fall in love, break free, and set your sights high. Hold your head up because you have every right to. Tell yourself you are a great individual and believe in yourself, for if you don't believe in yourself, it will be hard for others to believe in you. You can make of your life anything you wish. Create your own life then go out and live it with absolutely no regrets.
*MOST IMPORTANTLY!!!* If you LOVE someone tell him or her, for you never know what tomorrow may have in store!!!





Tuesday, August 23, 2011

culture shock!

.i know,some of you,might be too xcited being a freshiee.but,atleast kawal lah sikit ke-xcited korg tu.yang aku nmpk,yg datang dari kampung,elok elok betudung,turun lobi,tudung dah hilang,kalau muka awak tu lawa,takpelah jugak.kalau rambut awak tu lebat,mcm ikal mayang,takpelah jugak.ni tak,rambut awak tu dahlah,sikit.dahhhh nmpk mcm padang jarak padang tekukur dah.hurmm.

bukankah,kita sebagai umat islam,kene menutup aurat.kan sekarang ni,bnyk fesyen2 muslimah korg boleh cube kan.to be honest,wanita yg pakai tudung lagi cantik,manis,dan hot dari yg free-hair.apa lah salahnye kalau kita ni,sbg umat islam pakai tudung,kalau tak suka pakai tudung bawal,selendang pon adaa kan.haiya.

plus,some of you also,tergedik gedik sana sini.if u want to be attracted,just be yourself hannih.dont be others.this one,i tujukan towards girl yg tekejut tgk abg fasi,time orientasi.in fact,some of you jugak,too obsessed wth seniors.*ofcorse senior lelaki..ada yg mintk num lah.ada yg menangih lah sampai cari FB abg fasi.okaylah,kalau setakat nk add nk tmbh kenaln.its ok.im fine.but,jgnlah sampai nk stalker gmbr abg tu,sampai letak gmbr abg tu kat wallpaper enfonn.such a pethatic!

mcm lah dah takde lelaki lain yg kalian boleh cari.hello!ini ipt okayy.there a thousands students  tht u can find.tinggal pilih je.infact,jodoh tu kan tak perlu digesa gesakan.lambat atau cepat,pasti ada punyeeee.plus,cube korg fikir blk,nawaitu korg mula2 masuk ipt ni.*for sure nk study kan! but,its okay lah kalau nk kate,sambil menyelam minum air.its ok .im fine.tp agak agak ah der.kita perempuan.just be cool,nice,andd most importantly,is to be yourself.kan senang tu.insyaallah.pasti ada deh.

yg ni lagi dasyat,adalah seorg hamba allah ni,dulu aku rapat lah jgk ngn dia,but then,makin hari makin tak semenggah perangai dia,aku pon tiaww ah en.,hurmm,awak tu saya tahu asal awak dari bndar.saya tahu awak free hair,but,could you pless jgn show off sangt kt kitorg yg rambut awak tu bercolor color.masa awak mai sini,your hair just perfect!cantik.but then,why,currently,u jd makin wild.rambut kkdg warna merah,oren,cokolat.this is so embarassing.and your color is too striking.haiyahh.kalau awak tu putih mcm minah salleh tu,takpelah jgk.ni color kulit pon,saing saing aku jer.

berubahlah selagi boleh.kita ni,hidup atas dunia ni pon,tak lama.bila bila msa jer tuhan boleh tarik.ingt,hidup didunia ni sementra.yg kekal akhirt.kalau mati dlm keadaan rambut perang2 mcm tu.mcm mne nk jawab nnt????insaflah kawan.masih ada waktu lagi ni.

at the endd,i want to apologize to those yg terasa lahkan.this is what im thinking,and my oppinion.so my blog.suke hati aku lah kan.
and thanks again,yg membaca.salam.hate me not.

Monday, March 14, 2011

hello galfrennnnn.


yupp,saya semakin gemuk gemuk dan gemuk.urghhh.but im happy being a fat girl.hurm,actly,tak tahu nk update apa sebenanya.cume i really miss my blog.tu jerr okayyy.
first.i would like to thankd my galfrenn,lovely fatein ,myraw anddd danieel.yupppp,them alls,bcz they did a suprised fommiih.and i really really love it.and i dint expect them doing to me like thiss.anddd tht is soo sooo damn sweet.omjay,lupeee suprised apa kan.yaaahhh,dorg dtg parkson,semata2 nk jumpa saya.in while time tu,dorg baru blk dari outing.kat mane?nahhh itu tak tahu.buttt yg best tu,danielll bf fateinnn tu kan kannn hehhee,driveee!omgodd!daniel yg baru f5 tuuuuuuu.drive yawnnn!awesome!

okayyy,next,my new status relationshipppp!hurm!as usuall yawnnn,im singleee.but availableee.almaklumlahhh,sekarang ni,dah boleh dikatakan HOT STUFFF parksonnn.*bajettt.teheee.but tht the real thinggg.apa!orang mcm aku ni tak boleh jadi hotsentap kehh!elehh!suka hati saya lah okayyyy,arite.
andddd ive got one new storyyy,baru baru ni lah.okayy urmmm,yesterday.saya telah dikantoikan oleh my haniff .semalam janji nk jumpe,lepastu,masa nak jumpe tukan,dia bwk one guy ni,yg i really lreally suke.lepas tu,nw mamat tu dah merajok dekat aku.anddd i rasa tht guy pun suke i!kalau tak,takan lah dia nk merajuk kan?hehhee.butttt,thank god!aku boleh dapat tahu perangai si mamamt ni.he-is-so-childish!anddd forsake,aku takan layan org mcm tu lagi kay.intht case.being a playgurl sangt susah.okaylahhh.saya dah mula boring.byebye.